Potem przejdziemy do rozwiązań, czyli wprowadzania dobrych elementów zarządzania czasem, które stanowią: Unikanie tworzenia zaległości – notowanie na bieżąco, Wprowadzanie wszystkiego do kalendarza + rodzaje kalendarzy, Budowanie nawyków i rutyny (metoda 21 dni + Habitica), Asertywność i sposoby uprzejmego odmawiania, metoda kanapki, FUKO, Czas na odpoczynek, dbanie o relacje, ustalanie priorytetów.
Na koniec przygotowaliśmy zestaw narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie od razu zastosować nasze metody. Wśród nich wymieniamy:
1. Narzędzia tradycyjne – kalendarz, notatnik, miejsce na rzeczy przychodzące na biurku, tablica
2. Narzędzia elektroniczne – notatki, kalendarz, to-do, tworzenie ekosystemu z innymi aplikacjami
W ramach podsumowania, opowiadamy o tym, dlaczego nasz system działa tylko jako całość. Jego elementy to GTD oraz budżet czasu (minimalizm cyfrowy, korzystanie z jednej aplikacji, zasada zieleńszej trawy). Na samym końcu posłuchasz o tym, dlaczego warto czasem nie trzymać się ściśle ustalonego planu i jakie korzyści daje spokój, osiągnięty przez ogarnięcie wszystkich palących się pożarów.