• Home
  • Pożar w burdelu, czyli ekstremalne zarządzanie czasem

Pożar w burdelu, czyli ekstremalne zarządzanie czasem

Pożar w burdelu, czyli ekstremalne zarządzanie czasem

W tym odcinku rozmawiamy o tym, jak radzić sobie z lawiną codziennych zadań, przekroczonych terminów i nakładających się na siebie spotkań. Omówimy najpopularniejsze problemy, związane z zarządzaniem czasem, takie jak : za dużo zajęć, narzucone godziny, lenistwo, brak motywacji i czynniki zewnętrzne.

Potem przejdziemy do rozwiązań, czyli wprowadzania dobrych elementów zarządzania czasem, które stanowią: Unikanie tworzenia zaległości – notowanie na bieżąco, Wprowadzanie wszystkiego do kalendarza + rodzaje kalendarzy, Budowanie nawyków i rutyny (metoda 21 dni + Habitica), Asertywność i sposoby uprzejmego odmawiania, metoda kanapki, FUKO, Czas na odpoczynek, dbanie o relacje, ustalanie priorytetów.

Na koniec przygotowaliśmy zestaw narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie od razu zastosować nasze metody. Wśród nich wymieniamy: 

1. Narzędzia tradycyjne – kalendarz, notatnik, miejsce na rzeczy przychodzące na biurku, tablica
2. Narzędzia elektroniczne – notatki, kalendarz, to-do, tworzenie ekosystemu z innymi aplikacjami

W ramach podsumowania, opowiadamy o tym, dlaczego nasz system działa tylko jako całość. Jego elementy to GTD oraz budżet czasu (minimalizm cyfrowy, korzystanie z jednej aplikacji, zasada zieleńszej trawy). Na samym końcu posłuchasz o tym, dlaczego warto czasem nie trzymać się ściśle ustalonego planu i jakie korzyści daje spokój, osiągnięty przez ogarnięcie wszystkich palących się pożarów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *